maanantai 16. elokuuta 2010

Smile pretty for the devil

Tänään oli sitten se kauan "kammottu" maanantai THE teoriapäivä. Opoa, ruotsia, yhteiskuntaoppia, uskontoa, kemiaa, äidinkieltä ja englantia. Voitte vain kuvitella, kulkiko järki enää viimeisillä tunneilla. EI.


Ja ruokailussa sattu tänään kiva moka (joka ei ollut minun vika). Meidän koulun keittiöön oli tullut uusi työntekijä ja kun minä olen valminnut ruokavaliokseni: ei punaista lihaa ja laktoositon. Joten, tänään minulle oli tarkoitus olla soija/kasvislasagnea. Mutta ei se ollut lasagnea nähnytkään! Se oli jotain kasvisgratiinia, mikä ei ollut laktoositonta ja siinä oli ihan hirveästi kermaa (lue: se ruoka ui kermassa). Hyi yäk! No, kuorrute, joka oli juustoa, oli hyvää, mutta ihmettelenpä vaan, kun äidillä on sama ruokavalio ja heille menee samasta keittiöstä ruoka ja äidillä oli aivan erinlainen ruoka kuin minulla. Eli ne antoi minulle väärän ruoan. Todennäköisesti se oli gluteenitonta, koska siinä ei ollut makaroonia. Mielenkiinnolla jatkossa odotan, mitä kaikkea saan syödä, mitä minun ei pitäisi syödä...


Päivän asu näytti tältä:
~t-paita - Sannan Putiikki
~huivi - Prisma
~huppari - tilattu Seurakunnan kautta
~farkut - Savanna Shop
~vyö - H&M
~sukat - Jar-X
~2 sormusta, toinen Egyptistä ja toinen Kivikeskuksesta
~nominationit

Kävin tänään koulun jälkeen lainaamassa kirjastosta Joka Tyypin Virkkauskirjan. Jaa, mistä asti mä oon vapaaehtoisesti virkannut...? En tiedä, mutta olisi kiva saada iso kolmiohuivi <3

Tuollainen oikein IIISO huivi olisi tervetullut! Minulla on jo langat samantyyppiseen huiviin, mutta miksi en voisi tehdä kaksi saman tyyppistä? Vaikka eriväriset. Toiseen on jo varattu Novita Bambu-langat mustana, niin tämän voisi tehdä violettina tai sinisenä. Vaikka niin.

Kävin illalla kuvailemassa takapihalla:
Kukka, jonka lajia en kyllä tiedä. Omasta mielestä suht. onnistunut kuva (harjoittelin lähikuvausta ja asetusten muokkausta, johon ohjekirjasta ei juurikaan ole apua)
Sireeni ilta-auringossa
Meidän iso mänty :)

Nyt onkin sitten minulla uusi stressin aihe. Mihin minä menen TET-viikolle nyt syksyllä!!!??? Kevään paikka on jo tiedossa, mutta entä nyt syksy. TET on kuukauden päästä ja parin viikon sisällä pitäisi tietää minne menee. On vaikea miettiä siltä kantilta, että mihin ammattiin haluaa "isona" sillä menen koululle keväällä ja muita ammatteja, jotka kiinnostaa olisivat arkkitehti/sisustussuunnittelija, psykiatri, vaateompelija, poliisi... Meidän kylällä mikään noista ei ole mahdollista. Joten mikä neuvoksi? Olen miettinyt, että menisin kirjastoon tai kiertävän englanninopettajan mukaan, mutta saa nyt nähdä. Pitää vielä miettiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti