perjantai 28. toukokuuta 2010

Minä annoin kaiken ja enemmän

...ja tulen jatkossakin antamaan...


Enää viikko koulua - ja enää yksi koe! Englanti nimittäin ja sekin onneksi maanantaina! Sitten koittaa ansaittu kesäloma. Tuntuu todellakin siltä, että sen on ansainnut, tänä vuonna olen suorittanut musiikkitiedon, joka vastaa laajuudeltaan paria lukiokurssia, tehnyt todella paljon töitä kokeiden yms. vuoksi. No, sen osaan jo sanoa, että ainakin äidinkieli tulee putoamaan numerolla (ja se oli ennen 10), mutta se johtuu eniten siitä, ettei kevät puolen kokeet menneet niin putkeen kuin ennen: 9+ ja 8. Kun syksyllä ne meni jotain sarjassa 10- yms. Mutta asiatkin vaikeutuivat hirveesti, ainakin ne oli minulle vaikeita. Ja tuo 8 on mun huonoin numero kokeesta... Siis en oo koskaan saanut 8+ huonompaa kuin nyt.. Ja olen saanut kaksi 8+ ja ne kummatkin matikasta, toisen kutosella ja toisen tän kevään ekasta matikan kokeesta. :D No, ei se sinäänsä haittaa, kun mulla on varaa pudottaa todistusta aika paljon (kun sen keskiarvo jouluna oli 9,63..) eli ei paljoo haittaa yhen tai kahen numeron putoaminen numerolla...
Elikkäs tänään oli matikan koe, tuntui ihan helpolta, yksi tehtävä oli vähän, että miten tää hei lasketaan, mutta uskon selvinneeni kokonaisuutena ihan hyvin. :)
Nyt sitten pitäisi jaksaa vielä loppurutistus- englannin koe ja kevätkonsertti. Ja mopokortin koe, sitten kun selviää, meneekö katsastusalan ihmiset lakkoon vai ei...


Oon selvästi huomannut, että ihmisten jaksaminen näin kesän kynnyksellä on todella koetuksella. Ihmiset eivät enää jaksa keskittyä mihinkään ja hermot ovat koetuksella kavereiden kanssa. Näin myös allekirjoittaneella.. Onneksi on edes yksi ystävä koulussa johon voi todella luottaa ja tukeutua. Ja hän tukeutuu minuun, kun on vaikeaa. Me tuemme toisiamme.


Tänään kävin kirjoittamassa työsopimuksen kesätöihin :) Oikeasti minulla olisi alkanut koulu kahdeksalta, mutta kysyin käsityön opettajalta, saanko mennä hänen tunnillaan kirjoittamaan nimeni alle sopimukseen, hän sanoi, että saan, koska olen omat työni tehnyt jo aikoja sitten. "Myöhästyin" koulusta sellaiset 45 minuuttia, koska sovittiin samalla työvuoroista ja yleisistä käytännöistä. :)


Nyt viikonloppuna olisi tarkoitus käydä luostarikierroksella, viimeisiä mahdollisuuksia näyttää suomalaiset luostarit Katelle, koska ensi sunnuntaina hän lähtee melkein kolmeksi viikoksi Eurooppaan muiden vaihto-oppilaiden kanssa ja sitten me lähdetään Norjaan. Sen jälkeen piakkoin Kate vaihtaa perhettä, joten se on nyt tai ei koskaan.. Ja en usko, että toinen perhe kierrättää häntä luostareissa... No, positiivisena luostareista se, että sieltä matkamuistomyymälästä saa ihanaa suklaalakritsia! <3 Jag gillar!


Viikonloppuna olisi myös tarkoitus neuloa ja ehkä myös ommella, mutta tuo neulominen nyt menee etusijalle, koska ompelussa minulla ei ole mitään kesken, mutta neule on kesken ja se pitäisi saada joskus valmiiksi.


Mummin villasukat löysivät tänään omistajansa, kun mummi ja vaari ajoivat meidän kautta mökille. :) Tykkäs kovasti! Ja mummi toi minulle Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi-kirjan. Olen sen lukenut jo aikaisemmin, mutta se oli niin hyvä, että totta kai se oli omaksi saatava!


Ois ihan kiva myös, jos saisin tehtyä postcrossing-kansion tässä joku päivä. Kerron sitten vaikka, kun se valmistuu ja kunhan minulla on aikaa. Samalla voisin kirjoittaa ainakin postcrossing-harrastuksestani!


Lähdenpä tästä neulomaan!


Hyvää viikonloppua kaikille!


-Heidi-


P.s. Vihdoin löysin sen The Man-Eating Treen Out of the Wind-kappaleen Youtubesta, joten nauttikaa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti