maanantai 30. huhtikuuta 2012

My school

Moni on kysellyt minulta postausta mun koulunkäynnistä, joten täältä pesee! :)


Jotkut teistä saattaa pitää minua kajahtaneena kun sanon, että pidän koulunkäynnistä. Mä haluan oppia uutta ja yksi syy siihen, että tykkään koulunkäynnistä saattaa olla se, että mä tiedän, että mun on vaikea päästä siihen päämäärään, johon mä pyrin, jotain muuta kautta. Joten lukio on mulle melko välttämätön.
Mä viihdyn lukiossa. Yläaste oli vähän niin ja näin, koska se on niin kaavoihinsa kangistunutta, mutta lukiossa taas sovelletaan kaikkea uutta. Lukiossa on myös se ihanuus, että saa valita, mitä opiskelee, joten esimerkiksi mun ei tarvitse opiskella fysiikkaa, joka on mulle "pakkopullaa". Yksi kurssi oli ihan tarpeeksi.


Myönnän, että välillä on mullakin sellaisia kausia, että koulunkäynti kiinnostaa kuin kilo paskaa. Mutta niistäkin on selvitty. Lukiossa on tosi paljon esitelmiä, jotka vie välillä voimat (tälläkin hetkellä kaksi työn alla). Mutta elämä on.
Mä oon aina ollut hyvä koulussa, mikä voi lisätä koulun mielekkyyttä. Viime keväänä mä sanoin, että mä en edes yritä pitää mun keskiarvoo (joka oli viime keväänä 9,75) yhtä korkeella, joku ysin pintaan riittää. Mutta hups. Mitä mä laskeskelin mun keskiarvoo tässä muutama päivä sitten, niin se oli 9,71..


Mun viime jakson numerot oli mun mielestä yllättävän hyvät siihen työmäärään nähden, mitä mä tein:
Äidinkieli (ÄI3): 10
Matematiikka (MAB3): 10
Maantiede (GE2): 9
Historia (HI2): 10
Psykologia (PS2): 10
Terveystieto (TE1): 10


Mun lempiaineet on psykologia, matematiikka, kielet (englanti ja ruotsi) ja liikunta.


Alussa mä vihjailin, että mun päämäärää ei saavuteta helpolla ilman lukiota. No, siitä päämäärästä enemmän nyt. Mä aion hakea lukion jälkeen yliopistoon lukemaan joko psykologiaa tai kieliä. Tavoitteena olisi valmistua opettajaksi.


Siinäpä se. Toivottavasti sammutti teidän tiedonjanoa edes hieman. :)

1 kommentti:

  1. Tsemppii opiskeluun! :)

    xx Heidi Caterina

    searchingforlbd.blogspot.com

    VastaaPoista