lauantai 25. joulukuuta 2010

Minun jouluni

Meidän joulu on perinteisesti ollut perhejoulu, jolloin mummi ja vaari tulevat meille. Tänä vuonna myös isotätini Anitta (eli Ani) tuli Ruotsista meille.


Tässä kuvien muodossa minun jouluni.


Käytiin haudoilla viemässä kynttilät kuolleiden läheisten muistolle.

Kotiin tultuamme mummi, Ani ja äiti alkoivat tehdä ruokaa...
 ja minä ja vaari pelattiin Skip-boa
koska pakkasta oli liikaa...
äiti lämmitti uunia (ja minä kuvasin liekkejä)

Vähän ennen kuin isä tuli kotiin, laittauduin iltaa varten:
~mekko - Ruotsista
~toppi - H&M
~legginsit - Seppälä
~villasukat - äidin ja minun yhteistyön tulos
+sormus äidiltä saatu

Kun isä tuli töistä kuuden maissa illalla, päästiin aloittelemaan ruokailua...

Alkupalat:

Pääruoat:
Lanttulaatikko (mun lempparia)
 Porkkanalaatikko
 Punajuurilaatikko
 Salaattia ja kinkkua
 Erilaisia juustoja ja piparia

Jälkiruokana oli:
Luumurahkaa piparin kera

Milla kävi kerjäämässä kinkkua ja vähän sitä sille annettiinkin :)

Ruoan jälkeen aloitettiin lahjojen jakaminen ja Milla odottikin jo malttamattomana säkin vieressä :)

 Äiti innokkaana lahjojen määrästä :)
 Millan lahjat
 Ani sai enemmän lahjoja kuin osasi odottaa..
Vaari onnellisena lahjojen määrään
 Isä sai myös vaikka mitä
 Mummi sai paljon lahjoja
ja minun lahjasaalis :)

Illan lopuksi Milla valloitti toisen säkeistä ja tuhisi siellä onnellisena :)

Tällä kaavalla menee minun jouluni perinteisesti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti